שיפוץ מכטרוניקס

מכטרוניקס הינה מערכת ההפעלה של גיר אשר קובעת את תזמון החלפת ההילוכיםDSG. גיר זה משלב שתי מערכות יחד: מערכת הילוכים ידנית ומערכת מצמדים חדישה. בשונה מתיבות הילוכים אוטומטיות אחרות, בכוללות בדרך כלל 4 או 5 הילוכים, גיר DSG כולל 6 או 7 הילוכים ואף יותר. בנוסף, מערכת המצמדים הכלולה בו היא אוטומטית ובעלת שני מצמדים, שמאפשרים העברת הילוכים חלקה.  יתרון השימוש בגיר DSG הוא החיסכון בדלק – בדומה לגיר ידני, וכן ניצול מקסימלי של כוח מנוע. התוצאה היא החלפת הילוכים זריזה יותר וביצועים טובים יותר, תוך שימוש בתצרוכת דלק טובה בהרבה מסוגי הגיר האחרים.

רכיב המכטרוניקס

גיר לא מגיב2

בתוך מערכת ה- DSG קיים רכיב בשם ‘מכטרוניקס’. המכטרוניקס כולל בתוכו את מוח הגיר ומחשב הגיר בחלק אחד. המכטרוניקס כולל 2 מצמדים (קלאצ’ים) – כלומר לא דוושות פיזיות אלא רכיבים במערכת אשר מאותתים לנהג תוך כדי נסיעה כי הם נכנסו לפעולה, מצמד אחד הינו מצמד אשר אחראי על ההילוכים הזוגיים והשני על ההילוכים האי זוגיים.

בגלל שכלולו של הרכיב, התיקון שלו דורש מיומנות ויכולת מקצועית רחבה יותר, מה שהופך את התיקון ליקר יחסית לתיקוני מוח גיר אוטומטי סטנדרטי.

תקלות נפוצות במכטרוניקס

תקלה במכטרוניקס נפוצה ברכבים בהם קיים גיר ה-DSG בגרסה ההתחלתית שלו (2008-2011)- סקודה/אודי/פולקסוואגן/סיאט טרם השדרוג של המערכת בשנים שלאחר מכן. הבעיות הנפוצות בגיר זה:

דילוג הילוכים – במקרים בהם ישנה קפיצה על ההילוך הבא בתור אל הההילוך שבא אחרי כן, או להיפך. במקרים כאלה ההמלצה היא לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה במכון גירים, לבדוק את שני הקלאצ’ים של המכטרוניקס ולבצע שיפוץ מקיף של הרכיב.

גיר נכבה לאחר הנעה – במקרים בהם התנעתם את הרכב והוא נכבה לאחר מכן הדבר מצביע לרוב על בעיה במצמד ההילוכים האי זוגיים. לשם כך יש לבצע דיאגנוסטיקה של שני המצמדים ברכיב המכטרוניקס שבגיר הDSG, על מנת לאתר באופן מקיף את הבעיה, את המצמדים ובאופן כללי את תקינות הגיר כשייתכן כי איפוס של מערכת ה-DSG תפתור את הקלה.

גיר לא מעביר הילוך  – אי הצלחה להחליף הילוכים, נוצר לרוב עקב בעיה חשמלית במכטרוניקס.

תקלות נפוצות נוספות בגיר DSG: רעידות של הרכב בעת עמידה בפקק, “מכה” ברכב בעת העברת הילוך, רכב שלא נוסע כשעל הלוח לא מופיעה תצוגת ההילוכים, העברת הילוכים באופן לא רציף, בעיית חיישנים, נזילת שמן הידראולי ועוד.

שיפוץ / החלפת מכטרוניקס בגירטרוניק

כשמדובר בגיר DSG ישנו חיסרון אחד ברור והוא העלות היקרה של הגיר, הודות למצמד הנוסף ולרכיב המכטרוניקס המתוחכם, וכן למספר ההילוכים הגבוה הכולל גלגלי שיניים רבים. אנחנו בגירטרוניק משפצים גירים מסוג DSG כבר יותר מ-8 שנים, כאשר אנשי הצוות עברו ועדיין עוברים הדרכות רבות בתחום, עם התקדמותה של הטכנולוגיה והפיתוחים העכשוויים.

הודות למומחיות שלנו בתחום זה, חסכנו ללקוחותינו אלפי שקלים בעלויות התיקון, כשידענו להגדיר את הנקודה הבעייתית במכלול המערכת ולמנוע צורך להחליף את כל היחידה, כפי שהציעו חברות אחרות.  

אם גם אתם זקוקים לשירות החלפה או תיקון בגיר DSG – אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל שירות מקצועי ביותר בידי צוות מיומן ואיכותי. אל תתפשרו על שירות בינוני – פעמים רבות מדובר בתיקון מסויים שאינו מצריך החלפת כל הגיר, אבל את זה יוכלו לומר לכם רק מומחים בתחום. כשהגיר שלכם בידיים מקצועיות – אתם בידיים טובות.

שתפו ברשתות:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

תקלות גיר טיפטרוניק

תקלות נפוצות בגיר טיפטרוניק

גיר טיפטרוניק הוא גיר המשלב אפשרויות תפעול ידניות לגיר יחד עם יכולות אוטומטיות, כך שהשליטה הידנית בגיר היא לא מלאה, והגיר מצוייד ב”מוח” המוריד או מעלה את ההילוך באופן אוטומטי

קרא עוד »
שיפוץ גיר במוסך

קולר גיר

לא רק המנוע של הרכב עומד בעומסי חום כבדים אלא גם הגיר. כדי לסייע לגיר לעמוד בעומסים האלה קיים שמן הגיר, ויש גם אלמנט נוסף שמנוע התחממות מסוכנת – קולר

קרא עוד »
גיר בועט

גיר בועט

“גיר בועט” הוא מושג שמשמעותו הרגשת “מכה” או טלטלה ברכב בעת העברת הילוך או הילוך משולב. לעיתים מדובר במכה שמורגשת באופן חזק, ולעיתים במין זעזוע קל או חזק שמורגש בתא

קרא עוד »

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן