ברכבים מודרניים, תיבת ההילוכים האוטומטית נשלטת על ידי יחידת בקרה אלקטרונית (TCU) – למעשה מחשב ייעודי המנהל את פעולת הגיר. בדומה לכל מערכת ממוחשבת, התוכנה
ראשי » בלוג
ברכבים מודרניים, תיבת ההילוכים האוטומטית נשלטת על ידי יחידת בקרה אלקטרונית (TCU) – למעשה מחשב ייעודי המנהל את פעולת הגיר. בדומה לכל מערכת ממוחשבת, התוכנה
ישנה תקלה בממיר המומנט? במכון גירים גירטרוניק אנו מספקים שירות מקצועי לאבחון וטיפול בתקלות ממיר מומנט וכן שירותי שיפוץ והחלפת כל סוגי תיבות ההילוכים לרכב
גיר רובוטי, הידוע גם כתיבת הילוכים אוטומטית-ידנית (AMT), הוא סוג של תיבת הילוכים המשלבת את היתרונות של תיבה ידנית עם נוחות ההפעלה של תיבה אוטומטית.
מערכת ההילוכים ברכב כוללת חלקים ופונקציות רבות ואחד מהרכיבים החשובים בה הוא אגן שמן הגיר. למרות מראהו הפשוט והצנוע, תפקידו הוא בעל חשיבות רבה בשמירה
דמיינו שיצאתם לטיול, אתם נוסעים בכביש המהיר, חלונות למטה, נהנים מהנסיעה. לפתע, אור צהוב מהבהב בלוח המחוונים – נורית “בדוק מנוע” המפחידה נדלקת. החרדה עולה.
הגיר (או תיבת ההילוכים) מהווה חלק חשוב ברכב אשר אחראי על העברת הכוח מהמנוע לגלגלים. ברגע שהוא ניזוק, הדבר עשוי לגרום לאין ספור של בעיות
כדי להעביר הילוכים ברכב ידני או כדי לבחור הילוכים ברכב אוטומטי אנו נעזרים במוט ההילוכים. ברכב ידני לרוב יופיעו על מוט ההילוכים, אפשרויות ההילוכים וסימון
לנסיעה עם מערכת הילוכים רובוטית יש מספר יתרונות לא מבוטלים, המערכת מאפשרת חיסכון משמעותי בהוצאות הדלק, משלבת בין גיר רגיל לאוטומטי ומעניקה חוויית נהיגה שונה
גיר טיפטרוניק הוא גיר המשלב אפשרויות תפעול ידניות לגיר יחד עם יכולות אוטומטיות, כך שהשליטה הידנית בגיר היא לא מלאה, והגיר מצוייד ב”מוח” המוריד או
תקלות בגיר הן עניין נפוץ מאוד: תיבת ההילוכים היא אזור מורכב מאוד, הדורש תחזוקה וטיפול תקופתי, יחד עם הרגלי נהיגה נכונים. פעמים רבות יש קושי
אנו בגירטרוניק מספקים שירות תיקון והחלפה של מחשב גיר לדגמי מאזדה 3 ו-5, דגמים הסובלים מבעיות בחלק מרכזי זה האחראי לפעולה תקינה של תיבת ההילוכים.
יצרני הרכבים ממליצים בדרך כלל על החלפת השמן בתיבת ההילוכים לכל 100 אלף ק”מ לערך. החלפת שמן גיר מסייעת לניקוי המערכת משאריות לכלוך ופיח וכניסה
מצב של התחממות בגיר האוטומטי עלול לגרום לבעיות ונזקים בתיבת ההילוכים. במידה והבעיה לא מטופלת, הדבר יכול לגרום לבעיות בסולנואידים, לתקלות וסדקים בהילוכים ועוד, ובמקרים
“סולנואיד” – שם שלא רבים מכירים בתחום הרכב, ובכל זאת הוא מרכיב המהווה חלק חשוב במערכות שונות ברכב: תפקידו לייצר תנועה באמצעות שדה מגנטי (חשמלי).
קיימות תקלות רבות שעשויות להתרחש בתיבת הילוכים אוטומטית, הנתונה בין השאר לשחיקה והתיישנות. חלק גדול מהבעיות המדווחות קשורות בנקישות הנשמעות מכיוון הגיר או במקרה של
מכטרוניקס הינה מערכת ההפעלה של גיר אשר קובעת את תזמון החלפת ההילוכיםDSG. גיר זה משלב שתי מערכות יחד: מערכת הילוכים ידנית ומערכת מצמדים חדישה. בשונה
תקלות בגיר אוטומטי הן דבר נפוץ. גיר אוטומטי נתקע, גיר שלא מגיב, גיר שלא נכנס לרוורס ועוד – תיבת ההילוכים על חלקיה השונים נתונה לשחיקה
בעיה בגיר – מה עושים? בעיה בגיר ברכב יכולה להתרחש גם בגיר אוטומטי וגם בכזה שמופעל באמצעות הילוכים. בעיה כזאת יכולה להיות קשורה למספר תקלות,
מרבית הרכבים בישראל היום הם רכבים בעלי תיבת הילוכים אוטומטית. לרכב בעל גיר אוטומטי יש הרבה יתרונות, העיקרי שבהם הוא נוחות וקלות הנהיגה: הנהג לא
גיר רובוטי היא תיבת הילוכים ידנית סטנדרטית, אך ללא דוושת המצמד. הוא כולל מצמד אוטומטי ומנגנון רובוטי המחליף הילוכים. פירושו של דבר הוא שהנהג כבר
עד לפני כמה שנים עוד דיברו רק על ההבדל בין גיר ידני לאוטומטי. בעולם של היום האבחנות האלה כבר מיושנות. כדי להבין מה סוג תיבת
תיבת ההילוכים היא מערכת ממסר מכאנית המקשרת בין המנוע לבין ההתקן המונע (כלי רכב), על-מנת לאפשר שינוי ביחס המהירויות ועוצמות המומנט הפועלות במהלך התנועה, בשונה
למה גיר אוטומטי מחליק, הסיבות והפתרון לכך. גיר אוטומטי עשוי להחליק במצב של לחץ שמן נמוך מדי או בלאי דסקיות גבוה, כך שהן אינן נצמדות
מה זה גיר טיפטרוניק, שאלו אותי בתור מומחה לגירים עשרות פעמים – אז הגיע הזמן להסביר… מדובר בכינוי למערכת השליטה על גיר אוטומטי, המאפשרת תפעול
שיפוץ גיר לרכב זהו תהליך הדורש עבודה אינטנסיבית במיוחד שיפוץ גירים למנועים גדולים. במוסך עובדים על פירוק הגיר באמצעים מכאניים מתאימים על מנת לאתר בעיות
אין זה משנה מה מדברת אליכם יותר – יגואר, למבורגיני, אודי או ב.מ.וו – מכונית יוקרה משמעותה לא רק בעלת מחיר רכישה גבוה (מאות אלפי
לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם